Fresh Entri Must Read

9 Oct 2012

Milo: Buat Anda Cergas Atau Sebaliknya???

Izzah Norlizah| 1:53 am| 8Comments|

Tetiba nak post pasal minuman yang disukai ramai
iaitu,milo,,,Milo yang aku maksudkan di sini,
milo serbuk 2 ya.Yang perlu dibancuh
dengan gula atau susu^^,,,ok.
Bukan milo dalam tin@kotak kecil yang selalu dijual
dan senang didapati di kedai2 berdekatan,,,


Kebaikan dan khasiat milo memang da diketahui umum.
Secawan MILO mengandungi  3.5g Protein, iaitu 11% 
dari pengambilan Protein harian yang disyorkan 
untuk kanak-kanak berusia antara 7-9 tahun.
Khasiat seimbang bagi Protein, Lemak dan Karbohidrat
yang sangat penting untuk tubuh badan kita.
Iklan Milo dalam Tv selalu guna tagline ne
'Minum MILO Anda Jadi Sihat & Kuat!'.
Tapi yang peliknya kenapa aku tak rasa macam 2???
Asal je minum milo,mesti mengantuk.
Bukan wat aku makin aktif dan kuat tapi
makin wat aku malas dan nak tidur je^^,,,
Biar aku tidur sehari suntuk pun tapi bila pekena
secawan milo panas,confirm dapat lelap juga.
Adik2 dan ahli keluarga lain pun rasa cam 2.

Berbeza dengan kawan rapat aku seorang ne.
Ibubapa dia bagi nama dia Izan.
Dia cakap bila dia minum milo,dia makin
aktif dan cergas.Kira tagline milo dalam iklan 2,
sesuai sangatlah dengan dia dan kena sangat.
Dia makin bersemangat nak wat keja seharian.
Dia cakap lagi bila aku adu masalah aku 2,
agaknya bergantung pada tahap kecergasan seseorang.
Betul ke???Apa pendapat korang???
Cuba share dan bagi komen sikit,,,

(Teringat masa kecil hepy sangat bila lori milo ne
datang kat sekolah.Suka sangat minum air milo ne
sebab sedap sangat dan sanggup beratur panjang semata-mata
nak minum milo percuma^^)

8 comments:

hnahdy said...

milo o ais sedap..kalau orang buat lagi sedap :)

Izzah Norlizah said...

@hnahdy

mmg sdp,,,Law nk org len wt,rjn2 la minum kt kdai mamak@kdai mkn^^

boni kacak said...

saya pun macam tu la..rasa mengantuk lepas minum milo

Izzah Norlizah said...

@boni kacak

Ingtkn sy sowg je yg rsa cm 2,,,^^

Izzah Norlizah said...

@SentiasaPanas[dot]com

Tongkat Ali pn bgs d minum tuk lelaki yg da kawen :)

Novelgurl said...

sy pun rasa mkin ngntuk klo minum milo...hehe