Fresh Entri Must Read

1 Feb 2014

Dilema Lahir Penghujung Tahun

Izzah Norlizah| 11:24 am| 8Comments|


Bukan orang yang bergelar suami,isteri,bapa,mak,anak dan pekerja ja
yang ada dilema dalam kehidupan mereka...
Aku yang lahir pada hujung bulan a.k.a penghujung tahun
tidak terkecuali juga daripada rasa dalam dilema...

Apa itu DILEMA???
Dilema diertikan secara ringkasnya serba salah...
Serba salah dalam apa???Serba salah dalam segala hal tapi 
di sini aku fokuskan serba salah atau dilema Lahir Penghujung Tahun...

Masih aku ingat pada bulan 1 atau bulan 2 tahun 2012
aku dapat kenalan baru...Biarlah aku namakannya Zainal,
orang Sipitang,Sabah yang kini jadi sahabatku sudah...
Adat orang berkenalan,da tentulah tanya nama,umur,asal dan sebagainya.
Bila sampai part umur 2,aku mengambil masa yang agak lama 
untuk menjawabnya.Aku bercakap sendirian..."camna ne ya???
Nak cakap umur aku 25 ka tau 26???
Padahal baru ja bulan lepas a.k.a tahun lepas aku genap 25 tahun..."
Dengan rasa berat hati aku menjawab 26 tahun...
Yala...kalau cakap umur 25 tahun cam menipu pulak...

Begitulah yang aku alami tahun demi tahun apabila
tibanya tahun baru...Happy juga sambut tahun baru
tapi bila mengenangkan status sebenar umur aku,
aku tak habis2 dalam dilema sehinggalah ke hari ne.
Ada orang cakap..."Alah...senang ja kau cakaplah umur kau
antara 25 dan 26 tahun apa susah..."Kalau begitu 
aku perlu bagi jawapan panjang untuk menyatakan umur sebenar ku...

Semasa aku menulis entri ini aku memandang sekilas
ke arah widget 'About Me' yang berada di bahagian atas sidebar ku.
Nak kekalkan letak umur 27 tahun ka atau ubah 28 tahun???
Oh tidak!!! Baru ja tahun lepas aku genap 27 tahun dan belum puas lagi
 menikmati dan memegang angka 27 tahun itu..
So camna???(*sambil garu kepala*)...
Mungkin orang lain tak kisah tapi AKU KISAH...

8 comments:

Anizz Annisa said...

special sis nie.. tarikh lahir unik..hee.. :)

Teena Tna said...

Kalau saya selagi belum samapi tarikh birthday, saya tak nak tambah lagi 1 tahun tuu. Hee

Abak Lorong Cinta said...

Biarkan je kak.. pedulikan orang... yang penting akak perlu jauhkan diir dalam dilema tu... tarikh tak boleh diubah,tapi rasa mungkin akak boleh!! chayoik2... fikirkan yg seronok2 je...heheheheheheh... fighhting!!!!

Cik Puan said...

kekalkan lah dulu kak izzah..nanti sudah btul2 genap baru kasi ubah..lagi pun kalau ikutkan..mau betul2 genap baru ngam...

Norhasniza Khalid said...

alah, takde apa lah.. rilek je.. :) bawa bertenang ye..

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

betul tu takder per nyer...rilax jer..

unsecretostory said...

Hahaa. selalunya kalau aten cakap jea yg paling muda. kikii :p