Fresh Entri Must Read

1 Feb 2014

Segmen Jom Jadi Rakan Blogger Miss Fairytale

Izzah Norlizah| 9:09 pm| 8Comments|

CLICK BANNER

Jom jadi rakan blogger Miss Fairytale...
Kita support segmen ne...Comel ja banner dia.
Kelip2 gitu hingga menyilaukan mata...
Da penuhi pun semua syarat2 mudahnya...
Sekarang tulis kepentingan berkawan dan kawan yang paling aku sayangi...

Biarlah aku memperkenalkan diri ku dahulu...
Namaku Norlizah Abdul Samad,panggil ja Izzah.
Bloggers Sabahan dan berusia 27 tahun...
Bagi aku,kita semua memerlukan kawan...
Kadang2 2 ada yang tak boleh hidup tanpa kawan...
Dengan berkawan,kita dapat kongsi suka dan duka.
Yala,,,kadang-kala tak semua perkara kita boleh buat sendiri.
Kita kena perlu minta bantuan dari orang lain or kawan...

Masa aku masuk asrama penuh dulu,
memang ramai kawan,keliling pinggang...
Tapi ada satu kawan yang juga sahabat baikku,
yang susah ku lupa hingga kini...Yasmin Mohd Sopih,
itulah dia.Indah namanya kan,seindah peribadinya.
Saat senang dan susah kami sentiasa bersama...
Saat aku rasa lemah dan tak berdaya,dialah yang melindungi
aku dari segalanya...Pengorbanannya banyak tak terkira.

(Curik dari facebook dia tanpa pengetahuannya)

Ada satu peristiwa benar  yang masih ku ingat...
Waktu 2 aku sakit,demam panas kuat...
Nak bangun pun,terasa payah.Asyik baring ja.
Yasmin 2 la yang mengurus segala keperluan ku...
Dia yang belikan aku ubat,ambilkan makanan kat dewan makan...
Tak cukup dengan itu,dia cucikan pakaian sekolah ku...
Dia jaga aku sepanjang hari...

Masa pantas berlalu dan telah membuat ku dan dia
terpisah jauh dek jarak dan waktu...
Aku pindah sekolah baru dan dapat kawan2 baru...
Sekali lagi aku demam...Kawan2 ku hanya melihat saja
dan melihat sebelah mata...Benarlah,kawan saat senang ramai
tapi saat susah takda sapa pun dekat dengan kita...
YASMIN...Hingga kini masih takda bisa mengganti tempatmu...

8 comments:

Miss Aida said...

Selamat berkenalan akak :D WUyoooo, akak rupanya >< Moga dapat sahabat seperti yasmin :D Be strong ^^ Salam ukhwah sayang.

Cik Puan said...

semoga berjaya kak izzah...
betul tu...sahabat tyme senang mudah di cari..tapi sahabat tyme kita susah,memang susah di cari..

Nurulee said...

baiknya kawan akak tu.
bukan senang nak dapat kawan yang ada dgn kita bila kita susah.

Claramenda Douhin said...

Woww :) Gembiranya ada kawan camtu. . Aku ada kenangan pahit je. . Tapi kawan biasa ramai. . Huhu. . Dari segmen yang sama. . :)

http://lasenoritalala.blogspot.com/2014/02/segmen-jom-jadi-rakan-blogger-miss.html

Abak Lorong Cinta said...

Alhamdulillah.. bgusnya dia.. Abak pun tringin kawan mcam dia la... hehehehehehe.. xpnah rasa mcam tu... smoga trus kekal ukhuwahnya..amin ya Rabb

Invisible Me said...

Selamat bersegmen :)