Fresh Entri Must Read

5 Feb 2014

Iklan Nuffnang Menganggu Konsentrasi???

Unknown| 11:24 pm| 14Comments|

Tadi pagi aku ada tulis tutorial pasang scroll box pada Archive dan Bloglist.
Adalah beberapa orang blogger yang komen entri 2 tapi antara 
banyak2 komen tersebut,komen ne yang menarik perhatian ku...


Maybe pic tak clear...Komen dari Izan Mama Mia...
Katanya iklan nuffnang di sebelah ne menganggu nak baca entri.
Iklan ne kat blog aku lah 2 maksudnya...
Siapa2 yang selalu datang blog aku ne,tahulah yang mana.


Macam kat atas ne...Yang ne dimaksudkan oleh Izan Mama Mia.
Terlebih dahulu aku nak ucap terima kasih kepada Izan Mama Mia
di atas teguran beliau itu.Tak terfikir pulak iklan nuffnang 2
menganggu readers nak baca entri aku.Korang perasan atau tak,
kat atas 2 ada button close yang tanda (x) tu...
Kalau tak suka tengok boleh X ja tapi bila aku click terus ke laman utama.

Komen a.k.a teguran Izan Mama Mia 2 buat aku tersedar.
Tak boleh jadi ne...Kena buat sesuatu dengan guna cara lain
letak nuffnang 2.Sebelum ne aku pernah juga cuba tuto letak iklan
kat atas dan bawah entri tapi semua tak menjadi...
Banyak blog da aku pergi dan ikut tuto mereka tapi semua tak jalan juga.
Bila preview takda apa2 yang kuar.Letak di sidebar tak berapa lawa.
Sebab 2 letak iklan terapung.Senang siapa2 yang datang blog aku,
tak payah scroll atas dan bawah,click ja iklan kat tepi 2.
Senang kan???Tak sangka cara yang aku buat untuk menyenangkan 
korang click nuff 2 menjadi masalah juga.

So aku cuba lagi letak nuff kat atas dan bawah entri.
Hasilnya tetap sama bila preview takda yang keluar.
Aku da putus asa,aku simpan ja janji takda kesalahan dalam
peletakkan kod2 kat template 2.Bila lihat blog,
eh...ada kuarlah iklan kat atas dan bawah entri 2.
Happynya...Lepas ne harap takda komplen lagi dari mana2 
pengunjung blog sal nuffnang ne ya...(^__^)

Semoga takda lagi yang menganggu konsentrasi korang
dalam membaca entri aku di masa akan datang...
Kalau masih ada atau hal2 lain yang kurang menyenangkan,
jangan malu jangan segan.Tegurlah aku secara berhemah.
Aku hanya insan biasa,tak lari dari buat salah dan perlukan teguran
Tapi biarlah teguran itu jangan berbaur kutukan,cercaan
dan sindiran pedas hingga aku rasa terhina...
Gunakan bahasa sopan,itu lagi molek dan indah.
Kepuasan anda menjadi keutamaan ku dan kepuasan ku jua... (^__^)

14 comments:

mselim3 said...

Assalammualaikum...

wahhh dah ok .. nice view.. takder gangguan lg..ehhehe

mselim3

Putri said...

bagus izah...
dah senang nak baca blog izah
tp iklan nuff ni x mau erubah ke..asyik iklan churp2 je..mr nuff dah kedekut

Niena Reen said...

Kadang2 mungkin sebab screen laptop kita kecil, itu yang jadi menganggu sedikit. Macam screen laptop saya, kecil jadi dia macam bertindih dengan entry. :)

NASZ said...

saya rasa biasa je. oklah bagi saya. tapi rasa lebih mudah nak baca blog awak. baguslah awak cuba puaskan hati pembaca awak.

From,

Nasz

www.nasznadzeri.com

norhasnizakhalid said...

teguran membina adalah yang terbaik, nak elok dimata pengunjung kena sentiasa alert dengan komen mereka. Terbaik dear.. semoga bertambah maju jaya dalam dunia blogger... hihi

Invisible Me said...

IM pernah letak kat tepi juga tapi bila difikir2 kan macam mengganggu jadi terus letak kat sidebar :)

Kiera Rashid said...

Kalau tak silap kiera ye, kita tak akan nampak iklan kita bila kita preview ... Kalau kiera terus save je ... Hehe, dia sama macam widget follower. kan bila kita preview , widget follower kita tak nampak.. Betul kan? Cer cuba balik ... Kalau tak sure , cuba kat blog lain dulu . hehehe ...

Akupenghibur.com said...

wahh dah okey dah ^_^ baru best nak datang blog nie

Luangkan sedikit masa untuk vote blog acik yang tercalon bagi favorite lifestyle blog Cara vote di sini

fragmenbiru said...

Hehehehhe.. Akak!!! belajar daripada kesilapan...tapi bagi Abak iklan tu oke jer,, hee. keep fighting kak !!!

Wanyob said...

Sekarang takda sebarang masalah untuk baca .

Cik Puan said...

tegurang yang membina...tapi cik dapat baca pon entry kak izzah,..mungkin size skrin komputer tak same kut..

Unknown said...

tq.. dh ubh.. baru terang nak baca entry.. akak pon sama..kalau ada apa apa kat blog akak tu kalau mengganggu ..tegur je.. kita buat blog kan nak bg org baca... kalau org ssh nak baca.. apa cerita kan.. :)

cik lisa said...

lisa pun ada pasang macam tu dedulu, tapi cara orang tu tegur agak 'kurang sopan sikit' TT___TT huhuhu

Unknown said...

Oh nice, I didn't really mind if people ads, cause I got enough ads annoyed by watching movie online >.<