Fresh Entri Must Read

5 Nov 2012

Persahabatan Dan Percintaan

Unknown| 8:27 pm| 3Comments|


PERSAHABATAN...
Nilainya tiada tandingan...
Meskipun mutiara di lautan,,,
Jua tidak mampu diberikan,,,
Sebagai balasan...

PERCINTAAN...
Hadirnya datang seketika cuma,,,
Perginya membawa suka dan duka,,,
Tidak ketinggalan luka dan kecewa,,,
Itulah cinta...

PERSAHABATAN DAN PERCINTAAN...
Yang mana lebih utama,,,
Kaca dan permata,,,
Pilih antara dua,,,
Penentu bahagia...

Andainya aku diberi pilihan,
Aku lebih menghargai persahabatan,,,
Kerana di situ adanya ikatan,,,
Yang lebih ikhlas dan berkekalan...

Namun PERCINTAAN...
Tidak selalu kekal abadi,,,
Orang yang dicintai,,,
Belum tentu jadi suami,,,
Andai itu takdir Illahi...

BUATMU TEMAN...
Aku ingin kau tahu,,,
Aku menyayangimu dan menghargaimu,,,
Aku ingin selalu di samping mu,,,
Doa kudus ku sentiasa untukmu,,,
Moga Persahabatan kita kekal selamanya,,,

Khamis(09Jun2011)------------------------->02.14am

3 comments:

Nur Nainis said...

Betul saya sokong..Tanpa persahabatan, percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan persahabatan boleh kekal. Oleh itu hargailah persahabatan yang terjalin.

Unknown said...

Wilma sokong 100%...
Kalau diberi peluang antara persahabatan dan percintaan...
Wilma akan pilih persahabatan...
Coz ianya berkekalan...

mselim3 said...

Tersentuh hati bait2 puisi nie...
jadilah teman yang terbaik ...sbb tu singgah dan komen sini...kerana sahabat adalah segalanya..
kenal erti sahabat baru kenal erti cinta.

daripada sahabat.